[isf-wifidog] Wifidog.org trend analysis

Pascal Leclerc isf at plec.ca
Mer 18 Jan 11:34:31 EST 2006

> Well... Trac does not prevent us from creating a nice template
> either, but let's face it. Those who will want to install Wifidog are
> UNIX / Linux geeks so they are not afraid of technical mambo jambo.

Wrong, look at wifidog mailing list, and you will see that many people
asking question are not geeks. They are users, and in my mind a kind of
client.

> That doesn't mean it has to be ugly, it's not "ugly" now, it's just
> plain technical content, that's what we need.

You need it, I need it, but everybody else need something better. And it's
not the case now.

> Maybe we need to have a
> front page on www.wifidog.org with mind blowing graphics just to keep
> the visitors for a few more seconds ;-) Just look at Ruby On Rails
> homepage it's basically just a front that leads to their Trac (http://
> dev.rubyonrails.org/wiki). Maybe we should have Benjamin do an uber
> looking home page that links subtly to dev.wifidog.org, where the
> actual Trac would be ;-) So, for us, UNIX geeks we'd know where to   go
> ;-)

C't'avec des MAYBE qu'on va à Paris, je veux du concret !

J'ai poussé pour monter un vrai site et pour le moment, je suis pas mal le
seul à y travailler (d'accord aussi que je suis possiblement le seul a
avoir du temps pour ça et que les autres travaillent à autres choses),
mais présentement trac ne présente pas ce qu'est (ou ce qu'on désire faire
de Wifidog) : Une suite de logiciels de qualité !

Y'a pas de menu
Y'a pas de skin
Y'a pas de logo
Y'a pu de bannière

Le site de RoR est justement un exemple à prendre et c'est justement ce
que je dis de faire depuis le début. On débute le site, ça s'améliore,
mais c'est loin d'un site présentable pour décrire un produit comme
wifidog.

Dommage que tu manques les meetings du mercredi (et Philippe), on pourrait
discuter de tous les détails et se mettre d'accord (la ML c'est pas
l'idéal)

> Besides, I don't know what happened after Benoit moved the CVS -->   SVN
> we have lost the blue gradient banner ?!

The blue gradient banner was hosted on www.wifidog.org, now it's
redirected to dev.wifidog.org, so we lost the image (no more access to it)